Kvinnor...

Känner att det är lite för länge sedan jag var så där härligt kvasifilosofisk. ;-)
Så därför tänkte jag ta upp ett helt nytt ämne, ett ämne som aldrig tidigare diskuterats, ett ämne som är näst intill okänt för de stora massorna. Nämligen kvinnor. :-P
Ok ok, det kanske har sagts ett ord eller två om saken tidigare, men mycket mer än så kan det ju inte ha blivit. ;-)

Jag skulle vilja börja med en liten fråga. Varför verkar det bara finnas två "lägen" på en kvinna? Antingen så är dem allmänt asociala och egocentriska, på gränsen till otrevliga, eller så är dem helt och hållet inriktade på sex. Och båda typerna är ju knappast särskilt tilltalande. Hur full jag än må vara så kommer jag aldrig att uppskatta att en tjej kommer fram och frågar om jag vill knulla. Jag betvivlar att allt för många flickor uppskattar slika frågor så varför skulle då jag göra det? :-P
Måhända jag är gammaldags, men jag tycker faktiskt det är trevligt att åtminstone veta namnet på den man tänker hoppa i säng med. ;-)
Vidare undrar jag lite över detta med "drömpartner". Vad är det för fånigt påhitt egentligen? Undrar hur många flickor som gått miste om något jäkligt bra bara för att personen ifråga inte passade in i den mall flickan skapat i sitt sinne när hon knappt var tonåring... Sluta överanalysera för fan! :-P
Finns ett bra engelskt uttryck som passar in här: if it ain't broke, don't fix it!
Kort sagt flickor, skit i era "drömmar" om hur saker och ting ska vara och chansa lite på det som är bra, även om det inte är just det ni drömt om.
Som gamle Sheryl Crow sjunger: if it makes you happy, it can't be that bad...
Nä, nu ska jag sluta leka bitter gammal gubbe. :-P

Naturligtvis är inget av detta någon allmängiltig regel utan mer ett uttryck för min egen bitterhet. :-P
Jag vet mycket väl att det finns massor av tjejer som inte alls är likadana som de jag beskrivit. Jag har helt enkelt bara skrivit det på ett kategoriskt sätt för att underlätta för mig själv. Lat som jag är... ;-)

Avslutningsvis vill jag uppmana alla trevliga och "normala" kvinnor att fortsätta med det.
Och så önskar jag att det ska bli lite varmare så man kan slippa jacka. :-)

Säg vad du vill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0