Dags att sova lite

Jäkla klocka att rusa iväg jämt. Kvällarna försvinner ju i ett nafs varenda jäkla gång. Man hinner ju aldrig göra något vettigt. Men nu har jag i varje fall fått i mig mina äggmackor, och lilla surmaggen verkar vara på bättre humör. Hoppas det håller i sig så. :-)
Men i och med att klockan redan är så mycket så är det ju faktiskt dags att dra sig mot sängen. Där man som vanligt ska spendera den där obligatoriska timmen innan man kan somna. Ibland suger det att vara ett litet dampbarn. :-P
Tur att man har lite böcker att läsa. Just nu så är det "Dödsgudinnans sång" av Dan Simmons som ligger på nattduksbordet. Någon thriller/rysar-aktig liten sak om Kali, den hinduiska dödsgudinnan. Ingen höjdarbok direkt, men den funkar typ, och jag läser ju alltid klart de böcker jag börjat läsa. Hur dåliga de än må vara. Enda kruxet är ju att nu börjar jag få slut på böcker. Måste inhandla nya... någon som har något bra förslag på lite intressanta böcker? :-)
Nu ska jag krypa ned i sängen. Ensam som vanligt... *snyftar högt*
Sov gott alla små när det nu blir.
Bon nuit

Säg vad du vill
Postat av: Johanna

bästa tipset jag har när det gäller att läsa på kvällarna är att läsa böcker på engelska. Man blir ofrivilligt trött av det eftersom man... eller jag iaf... måste anstränga mig lite mer än vanligt. dessutom ser man smart ut om man läser allt på ett annat språk =)

2008-08-14 @ 12:35:34
URL: http://johannarebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0