God morgon alla glada :-)

Då var det lördag morgon små barn. Härligt härligt. Vaknade upp till vackert väder, värk i ryggen och skrikande snorungar på gården utanför. Mys säger jag bara, mys. Men dem är ju helt klart att föredra framför nattens högljudda små fjårtisar. Alkohol och fjårtis är en sådan underbar liten kombination. Utan undantag så resulterar det alltid i skrik och skrän. Men vad vet jag, det är ju så länge sedan jag var i samma ålder (särskilt psykiskt) så dessa utstötanden av slumpmässiga oljud kanske har någon djupare mening. Parningsrop måhända?
Fast helt avskyvärda är dem ju inte de små liven. Det har ju varit flertalet tillfällen när undertecknad haft svårt att sova och då haft ynnesten att lyssna på fjårtisflickorna på balkongen under. Underhållande på så många sätt kan jag säga.

Men men, nu glömmer vi dem. Tills senare inatt i varje fall, när deras små gutturala serenader åter sätter igång. Som sagt, nu är det andra saker att fokusera på. För denna dag ska det göras grejer. Åka till Stockholms sämsta centrum, vilket är Haninge Centrum för dem som inte visste det, och inhandla lite kläder. Denna gång ska det endast inhandlas lite t-shirts och boxers, så jag har faktiskt viss förhoppning om att till och med detta tomma centrum med fabulöst skralt utbud ska kunna tillmötesgå mina krav. Hoppas åtminstone... Fast annars så är det ju tur att barnskränet väckte mig tidigare än väntat (somnade ju faktiskt inte förrän framåt 5) för då har man ju tid att i värsta fall ta sig en tur inåt stora staden.
Angående kvällen så vet jag inte riktigt hur schemat ligger. Jag ska väl antagligen förbi bror och betala lite pengar som han snällt nog varit vänlig att lägga ut till mig. Sedan blir det en tripp ut till Jimmie (Nackanostalgi) för att där påbörja kvällens och nattens bravader. Öl, öl, öl står alldeles tydligt på agendan för denna lördagsnatt.

Oj, nu har jag till brädden fyllt detta inlägg med allehanda ointressant text så nog för allas bästa att jag tar och lugnar ned mig en aning. Ska ju i varje fall ta och åka en liten tur till vårt fina centrum snart.
Men först ska det spelas lite Blood Bowl! Ett roligt litet brädspel, som i denna avancerade datorålder även kan spelas online, som jag alldeles nyligen tagit upp bekantskapen med igen. :-)
Vi höres inom kort go' vänner.

Säg vad du vill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0