Snillen Spekulerar

Hur många kan man egentligen ha starka känslor för på en och samma gång?

Jag vet i varje fall en kille som har lyckats med att bli halvt förälskad i tre flickor samtidigt. Hade ett tämligen seriöst och djuplodande samtal om det för typ en vecka sedan. Så de senaste dagarna har jag gått och grunnat lite på det där. Om det är meningen att man ska vara monogam så gör ju naturen det inte lätt för en när man helt plötsligt kan finna sig stå där med både två eller tre eller fyra stycken man vill ha. Och då menar jag bara inte lite allmänt "vill ha", utan att man verkligen skulle vilja ha något långvarigt och seriöst med personen/personerna. Och om det inte är meningen att man ska vara monogam, då är ju allt detta med parförhållanden dömt att misslyckas.

Och ja, visst har man något som kallas vilja så att även om man vill ha flera så kan man hålla sig till en. Men om det är något man lärt sig så är det ju att naturen alltid vinner; instinkter kommer alltid att besegra förnuft i slutändan. Enkla biologiska fakta.
Jag känner ju igen mig i det där, det har ju hänt mig några gånger genom åren att man varit alldeles betuttad i fler än en flicka åt gången. Men vad tusan kan man göra då? Jag har då ingen idé... någon annan som har kanske?
På något sätt så skulle man ju vilja komma med något klokt att säga till sin vän, något som kan hjälpa honom på något sätt. Men jag kan ta mig tusan inte komma på något. Jag minns inte ens hur jag resonerade när jag själv var i samma situation.
Ja du, kärlek är ju en rackarns komplicerad liten känsla.
Och inte blir det lättare när man blir äldre heller...

Säg vad du vill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0