Snillen spekulerar...

Undrar lite varför man gör så mycket dumt när man dricker. Senaste tiden har man hört om en hel del dumma grejer som kompisar har gjort, för att inte tala om upplevt personligen, både vad man gjort själv och vad andra gjort mot en. Exempelvis så är ju alkolås på mobilen något jag propagerat för i många år nu. :-P
Man har ju fått sin beskärda del av konstiga fylle-sms genom åren. Och har nog lyckats skicka ett eller annat jag också... Och att bli väckt 4 på natten av att någon ringer och sluddrar är ju inte så där jätteroligt det heller. Fast det är ju som tur är vääääldigt länge sedan man blev utsatt för det...
Antar att man beter sig så för att alla känslor blir mer ytliga när man dricker... tror i varje fall att det är det som är min lilla anledning. :-P
Vilket kan vara riktigt farligt om man är mer känslosam än vanligt, om man nu är arg eller nedstämd eller allmänt ensam eller whatever. Lätt hänt att det blir lite hjärnsläpp då... har jag märkt. ^^
Och när man jobbar på krogen så får man ju se rätt mycket dumma fyllegrejer. Folk som tjafsar om minsta lilla grej, par som gör slut över ingenting, slagsmål för skitsaker, folk som gör vissa saker dem ångrar dagen efter... Alkoholen är en god vän minsann. ;-)
Om inte öl vore så jävla gott så skulle man ju fan i mig bli nykterist... kanske... eller inte...

Nä, nu ska jag titta på när Mythbusters leker ninjor. :-P

Säg vad du vill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0