Fortfarande bitter (cont.)

Japps. Då ska vi se. Ämnet för dagen är kvinnors inkonsekvens. Och det är ju ett i stort sett outtömligt ämne. Och ja ja, jag vet att ni flickor anser detsamma om pojkar, men nu är det från min synvinkel som gäller. Och jag kommer att klaga lite på pojkarna sen också ska ni se...
Ok, då kör vi!

Mina funderingar gäller varför kvinnor har så svårt med att vara konsekventa. Särskilt konstigt känns det ju med tanke på att de själv klagar på att pojkar alltid velar och inte vet vad de vill och så vidare... Jag menar, vill man nåt så säg det. Varför hålla på med fjantiga lekar? Vissa av oss kanske inte riktigt har tid med sådant... hmm... Men men, det kommer väl knappast som en överraskning för någon pojke där ute att flickor har en tendens att vara aningens egocentriska. Lite väl ofta tyvärr.
Lite jobbigt är det ju faktiskt. Ena kvällen så är man viktigare än viktigast för att nästa kväll bemötas med isande kyla. Lite konsekvens skulle väl inte skada, eller vad flickor?
Det verkar som att de tycker att det viktigaste är att bli jagad, så att säga. Sen om det är någon man vill ha något seriöst med eller ens tycker om verkar spela mindre roll. Och sen så har dem små liven mage att klaga på att män inte kan bestämma sig. Kanske borde städa framför sin egen dörr först va. *tittar strängt*
En annan sak är denna "gör som jag säger, inte som jag gör"-attityden. När någon annan gör en sak så ses det knappast med blida ögon, men när dem själva gör samma sak så är det helt ok. Smått irriterande drag må jag säga...
Men å andra sidan så är ju pojkar rätt duktiga de också. Så nog fan ska vi ha oss en känga också. Kort sagt: sluta spela spel och kamma till er små pågar.
Äh, nu orkar jag inte skriva mer. Inte tillräckligt bitter idag för att orka lägga ned min själ i det hela. Fast kan ju som avslutning säga att ni flickor är ju ändå rackarns underbara, och det är ju just dessa brister och fel som gör att ni är just det vi pojkar vill ha.

disclaimer: detta inlägg handlar inte om någon särskild utan representerar endast lite allmäna tankar och har inget att göra med något som hänt mig nyligen...så låt oss slippa klagomål tack, men synpunkter tas mer än gärna emot.

Så där ja, det var väl skojsigt. Får hoppas att ni bara förstår att det hela inte bör tas på största allvar...

Säg vad du vill
Postat av: emelie

Gillade din bitterhet, men har mänskligheten, kvinnor, män blivit så hårt slutna kring falska "spel" osv? vart går världen till...

2008-05-25 @ 20:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0