Höstmorgon

Vad ser jag genom mitt fönster? En vacker höstmorgon, med en sol som tidvis bryter igenom och lyser ned på oss stackars dödliga. Löv som skiftar i de vackra höstfärgerna. Jag öppnar fönstret och sticker ut näsan och möts av en uppfriskande kyla. Den sortens kyla som biter i huden och färgar kinder röda. En lätt kyla som piggar upp. Det är en dag som gjord för mysiga promenader. Det är bara att pälsa på sig lite så kan man gå där i höstdagern och bara ha det trevligt.
Men vad gör jag? Inte tusan går jag ut. Slår på tv:n istället och i min lathet orkar jag inte ens byta kanal. Så vad blir det då? Jo, Xena. Xena! Det är nåt fel på mig, det är då säkert.
Nu måste jag gå och ringa psyket för sånt här kan ju inte accepteras.
Xena!!! Vad i helvete!
*muttrar lite på väg till telefon*

Säg vad du vill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0